Saturday 31 January 2015

January favourites


Hello everyone! January is over so it's time to share my monthky favourites! I hope you enjoy ;)


SKIN-CARE
I love serums and my favourite brand is Caudalie. I started using their anti-wrinkle defense serum and I'm really loving it! It smooths your skin and goes perfectly under make-up. During the cooler months I like to use very rich hand creams because my hands tends to get relly dry and the best one in my opinion is Eucerin hand cream. It makes your skin so soft and it's not greasy. I always keep a tube in my handbag!

MAKE-UP
Urban Decay Naked2 basics is The Bomb. I loved the orginal but this one is even better. The shades are buttery soft, very pigmented and perfect to create so many different looks. If you like matte eyeshadow definitely give this a go. Plus is very compact so it's great for travelling. My best find of the month is By Terry ombre blackstar. It's an eyeshadow stick, very longlasting and pigmented, so easy to apply. You just smudge it on your eyelids, blend with your fingers and you're good to go. I have the color Brown perfection but there are so many gorgeous shades in the range that I can't wait to try out more. For my lips all I've been using is Dior Addict gloss in the shade 452 Ailée, a gorgeous creamy nude pink. This make your lips appear fuller and although is a gloss is quite longlasting. 
 
HAIR
I finally caved and got myself a mini can of Klorane dry shampoo. It's amazing, gives volume and keep your hair looking fresh in between washes. The smell is clean and non offensive, which is always a plus for me.
 
NAILS
This month I hit Sephora a couple times to check out Chanel Spring collection. Let me tell you: it's just gorgeous! I love all three new nail polishes but my favourite is n. 643 Désirio. It's a gougeous fucsia with a tiny bit of purple shimmer in it but you can't really see it once you apply it on your nails. It's very creamy and easy to apply, I love it!

 
RANDOM
I'm loving Sali Hughes Pretty Honest book. It's filled with great info about make-up and skin care. If you love beauty you don't wanna miss it! For jewelry I've been wearing non stop this little, dainty bracelet from Brandy Melville and my beloved rings for House of Harlow, I never get bored of this combo!

This is it guys! I hope you like the post and don't forget to share with me your favourite products of the month! Have a lovely day!

-

Ciao a tutti! Siamo alla fine di Gennaio e quindi è il momento di parlare dei miei preferiti del mese! Spero vi piacciano!

SKIN-CARE
Adoro i sieri e la mia marca preferita è senza dubbio la Caudalie. Ho provato il loro siero anti rughe e devo dire che mi sta piacendo moltissimo. Rende la pelle liscia, luminosa ed è perfetto da apllicare prima del trucco. Durante i mesi più freddi applico sempre una crema per le mani, perché le mie tendono a diventare davvero molto secche. La migliore secondo me è quella di Eucerin, rende la pelle morbidissima e soprattutto non è appiccicosa. Ne porto sempre un tubetto in borsa!

 
MAKE-UP
La Naked2 Basic palette di Urban è favolosa. Mi è piaciuta molto anche l'originale, ma questa è ancora meglio. Gli ombretti sono burrosi, molto pigmentati e perfetti per creare un numero infinito di look diversi. Se vi piacciono gli ombretti opachi, dovete provarla assolutamente. Inoltre è compatta e perfetta da portare in viaggio. La mia scoperta migliore del mese, è senza dubbio l'Ombre Blackstar di By Terri. È un ombretto in stick, davvero a lunga tenuta, molto pigmentato e facilissimo da applicare. Basta una passata all'attaccatura delle ciglia da sfumare con le dita e siete pronte! Ho il colore Brown Perfection, ma ci sono tantissimi altri colori stupendi che non vedo l'ora di provare. Per le labbra ho usato moltissimo il gloss Dior Addict nel colore 452 Ailée, un bellissimo e cremoso rosa nude. Questo prodotto fa apparire le labbra piene e nonstante sia un gloss ha una buona tenuta.

CAPELLI
Finalmente mi sono decisa a provare lo shampo secco di Klorane. È fantastico, aggiunge volume e rinfresca i capelli tra un lavaggio e l'altro. Ha una profumazione delicata e per niente offensiva, che dal mio punto di vista, è sempre un valore aggiunto. 
 
UNGHIE
Questo mese sono passata un paio di volte da Sephora, per vedere la collezione primaverile di Chanel. Lasciate che vi dica che è davvero bellissima! I tre smalti presenti in collezione, sono uno più bello dell'altro ma il mio preferito è il n. 643 Désirio. Un delizioso rosa fuxia con una punta di shimmer viola, che però non si nota una volta applicato sulle unghie. La formula è molto cremosa, facile da stendere, insomma lo adoro! 

RANDOM
Se ancora non ve ne avessi parlato abbastanza, adoro il libro di Sali Hughes Pretty Honest. È un libro davvero interessante, pieno di ottimi consigli e se amate il mondo del trucco, non potete perdervelo assolutamente! Per quanto riguarda gli accessori ho portato non-stop il mio braccialetto di Brandy Melville e gli anelli di House of Harlow, adoro questa combinazione!

E questo è tutto ragazzi! Spero che il post vi sia piaciuto e non dimenticate di condividere con me, i vostri preferiti del mese! Buona giornata a tutti! 


xoxo


C




2 comments:

  1. I just love that chanel nailpolish, it reminds me of my Dior nr 777 that is almost in the end sniff. Have a great weekend dear!

    ReplyDelete